ریموت جرثقیل سقفی ساگا

 

ریموت کنترل ساگا

(Saga Remote)

شرکت مبتکر تاجران آریا وارد کننده ریموت کنترل های جرثقیل سقفی ساگا،اصل تایوان در ایران می باشد. از این ریموت کنترل ها در کارخانجات فولاد و در جرثقیل های سقفی و جرثقیل های دروازه ای جهت کنترل الکتروموتورهااستفاده می شود.

کارخانجات ریخته گری برای حمل ضایعات آهن و حمل شمش های فولادی 12 متری و 6 متری کاربرد چشم گیری دارد.ریموت کنترل ها ی ساگا، در اصل جهت راحتی کار و اتوماتیک سازی انواع جرثقیل ها ساخته شده است.

مزایای استفاده از ریموت کنترل های ساگا

حفاظت کاربر در برابر خطرات احتمالی از سقوط و افتادن بار ناشی از بریدن سیم بوکسر و حذف خطر برق گرفتگی کاربران و اپراتورهای جرثقیل سقفی و تسلط کامل کاربر به محیط  کار حین رانندگی با جرثقیل سقفی و به دلیل طراحی کم حجم و دارا بودن وزن کم کاربردش بین صنعتگران روز به روز در حال افزایش است

ریموت کنترل ساگا بوسیله باتری قلمی، که در دسترس عموم مردم است کار می کند و یکی  ازمزیت های ریموت ساگا محسوب می شود

رضایت کارفرمایان محترم تولید نیز یکی دیگر از دلایل استقبال، از ریموت ساگا می باشد.

توانایی کار با ولتاژهای AC و DC و شماره گذاری سیم های گیرنده ریموت ساگا، سیم بندی این دستگاه را در تابلو برق راحت کرده است

دارا بودن IP:65 یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از ریموت ساگا می باشد که یکی از مهمترین دلایل افزایش طول عمر ریموت ساگا محسوب می شود و در شرایط بد محیطی کارخانجات سنگبری و صنایع فولاد که در محیط گرد و خاک و دمای بالا  است به راحتی کار کند و هیچ نوع اختلالی در آی سی ریموت ساگا به دلیل اورجینال بودنش بوجود بیاید و همچنین در برابر رطوبت موجود در هوا مثل مناطق شرجی میتوانند کار کنند.

ریموت های اورجینال ساگا میتوانند در دماهای منفی 40 درجه سانتیگراد کار کنند و هیچ مشکلی پیش نیاد

به دلیل دارا بودن کد همینگ،دارای ایمنی بالا می باشد یعنی هر فرستنده و گیرنده منحصرا  فقط باهم کار می کنند و اگر دو دستگاه هم فرکانس بودن فقط یکی از آنها کار می کنند.

ریموت های غیر اورجینال تقریبا از لحاظ ظاهر شبیح ریموت های اصل می باشد،ولی از نظر کیفیت فرق زیادی باهم داردند قیمت ریموت های غیر اورجینال خیلی پایین تر از از ریموت های اصل ساگا می باشد و احتمالا برای تولید کنندگان خوشایند باشد ولی بعد از نصب ریمو ت های غیر اورجینال با مشکلات جدی در خط تولید رو برو خواهند شد وباعث توقف خط تولید و اعصاب خوردکنی کاربران خواهند شد.

 

کاربرد ریموت ها ساگا

دستگاه های مختلف بالا بر

جرثقیل های دروازه ای

جرثقیل سقفی

جرثقیل بازویی

دستگا ه های میکسر

ماشین های حفاری

کنترل انواع الکترو موتورها

نوار نقاله ها

سیستم های هوایی که در تنظیم دما هوا کاربرد دارد

کاربرد دستگاه کپیر

بعضی اوقات به دلیل عدم استفاده صحیح از دستگاه فرستنده که منجر به از دست داد فرستنده می شود،تولید کننده محترم میتواند دستگاه فرستنده جدید را با دستگاه کپیر روی گیرنده تنظیم نماید

ریموت ساگا مدل SAGA-L8B

این ریموت کنترل ها یکی از پرکاربردترین و پر فروش ترین ریموت ها در بین کدهای دیگر است.

ریموتهای L8B تک سرعته میباشند و در جهت های بالا و پایین که این حرکت مختص بلند کردن و پایین آوردن بار میباشد.
حرکت چپ و راست برای جا به جا کردن بار در عرض سوله بکار میرود و حرکت شمال و جنوب برای انتقال بار در طول سوله ها بکار میرود.

این ریموت کنترل ها از یک کلید استارت فشاری برای برق دار کردن تابلو برق و یک کلید امرجنسی برای بی برق کردن تابلو برق جرثقیل سقفی استفاده می شود ریموتهای L8B دارای ۶ شستی تک پله می باشد

دارای نمایشگر مصرف باطری می باشد و تقریبا 10میلی آمپر جریان برق مصرف میکند.

جنس بدنه از مخلوط نایلون و فایبرگلاس می باشد.

در برابر شوک های ناشی از جریان و ولتاژ مقاوم می باشد.

اندازه و یا ابعاد این ریموت 52*74*161 می باشد.

وزن این ریموتها 1100گرم می باشد.

تغذیه 24-48-110-220-380 ولت می باشد.

برد عملیاتی این ریموت ها 100 متر می باشد.

دارای پایه های لرزه گیر می باشد و از ورود ارتعاشات به داخل برد دستگاه جلوگیری می کند

قابل توجه کاربران محترم ریموت SAGA L8B برای موتورهای تک سرعته یا تک دور بکار میرود.

ریموت کنترل ساگا مدل SAGA-L10

ریموتهای SAGA L10 از ۶ عدد شستی دو سرعته تشکیل شده است که در جهت های بالا و پایین و چپ و راست و شمال و جنوب باعث جابه جایی بار  داخل سوله کارخانجات میشود و دو شستی که یکی امر جنسی و دیگری شستی استارت می باشد و دو شستی دیگر با شماره های 1و 2 که برای مگنت در کارخانجات فولاد استفتده می شود
ریموتهای دو سرعته ساگا به دلیل داشتن سرعت کند و تند اکثرا در کارخانجات ریخته گری و شمش ریزی استفاده میشود.

برد موثر این ریمو تها 100 متر میباشد و در دما های نزدیک منفی ۴۰ و مثبت ۸۰ درجه سانتی گراد کار میکنند و در مقابل نوسانات برق مقاوم هستند.
بدنه ریموتهایSAGA L10 محکم و ضد ضربه فایبر گلاس میباشند و در برابر ضربات مقاوم هستند.

 

سیم بندی ریموت ساگا 

شماره یک حرف لاتین-1 AC نوشته شده است ودر شماره 2این پلاک حرف لاتین دیگری بنام AC-2 نوشته شده است برق کار محترم سعی نماید به حرف لاتین AC-2 فاز را نصب نماید چون حرف  AC-1 اگر به جدولی که بر روی گیرنده ریموت ساگا نصب شده نگاه فرمایید دارای علامت فیوز می باشد که جهت حفاظت ریموتهای ساگا نصب گردیده است وبه حرف لاتینAC-1  نول را نصب نمایید تا ریموت برق دار گردد.

در شماره 3 ریموت واژه لاتین MAIN-IN  و در شماره 4 نیز واژه MAIN OUT نوشته شده است که برای برق دار نمودن تابلو برقی که برای ریموت ساگا منتاژ شده استفاده میشود.

برای برق دار نمودن تابلو برق این ریموت ها از یک کنتاکتور استفاده میکنند که به این کنتاکتور چون برق ورودی تابلو برق وارد میشود کنتاکتور مادر می گویند.

به شماره 3 فاز داده وشماره 4 را به بوبین کنتاکتور مادر نصب می کنیم.

شماره 5 که واژه لاتین COM 1 نوشته شده است را طبق بوبین کنتاکتور برق دار مینماییم یعنی اگر بوبین کنتاکتور ما 220 ولت بود com نیز 220v خواهد بود.

در شماره 6 ریموت ساگا که مربوط به حرکت بالا کند میباشد را به کنتاکتوری که جهت حرکت کند نصب شده وصل می نماییم تا برق سه فاز را به سیم پیچ دور کند موتور انتقال دهد وشماره 7 را به کنتاکتوری که جهت بالا با سرعت تند است وصل میکنیم منظور از وصل کردن بستن سیم مربوطه به بوبین کنتاکتور میباشد البته ازتیغه های بسته کنتاکتورهای جهت بالا و پایین برای اینکه هر دو کنتاکتور باهم برق دار نشوند استفاده باید کرد.

شماره های 8 و 9 به ترتیپ برای جهت پایین با سرعت کند و سرعت تند میباشد واین هارو هم به کنتاکتور مربوط به خودش وصل میکنیم.

COM 2  که مشترک حرکت های خط عرضی وطولی جرثقیل می باشد واینها هم مجددا به رله مربوط به حرکت طولی وعرضی نصب می شود.

منبع تغذیه فرستنده ریموت کنترل SAGA L10 دو عدد باطری AA و تغذیه گیرنده 12یا 24 ولت DC و 24-48-110-380 ولت AC می باشد وهمچنین برنامه پذیر می باشد.

این ریموت کنترل ها از طیق کریستال باهم هماهنگ می شوند وکابل های این ریموت کنترل ها شماره گذاری شده است و سیم بندی این ریموتها با توجه به توضیحات بالا به وسیله شماره سیم ها حاصل می شود.

SAGA L10 قابلیت ارتقاع دسته یا فرستنده به تعداد دلخواه می باشد

 

فیلم آموزشی سیم بندی ریموت ساگا       

یک نمونه تابلو برق جرثقیل سقفی که توسط مهندسین شرکت مبتکر تاجران آریا منتاژ شده است.

مدار سیم بندی ریموت L10

 

ریموت کنترل SAGA1- L40A

ریموت کنترل SAGA L40A یک ریموت کنترل فوق حرفه ای می باشد و بیش از 40 فرمان های مختلف را می توان با استفاده از فرستنده دستگاه کنترل نمود.این ریموت کنترل ها با استفاده از کریستال فرکانس هایش کنترل میشود.

و دارای کابل فرمان که بصورت شمارشی می باشد.

جنس بدنه از مخلوط نایلون و فایبرگلاس می باشد.

SAGA L40A به دلیل بالا بودن برد الکترونیک مقاوم به شوک الکتریکی میباشد.

SAGAL40A دارای پایه لرزه گیر میباشد تا در مقابل حرکات و لرزه های جرثقیل ها مقاوم باشد.

SAGA L40A قابلیت شناخت یا شناسایی بیش از 1000000 کد را دارد.

محدوده عملکرد SAGA L40A این صد متر می باشد.

دارای نمایشگر مصرف باطری می باشد.

این مدل از ریموت کنترل ها ی SAGA از دو دسته جوی استیک پنج سرعته و چهار جهته و دو کلید سلکتور سه حالته و دو کلید سلکتور دو حالته وشش کلید تک سرعته وکلید گردانON-OF  وکلید استارت تشکیل شده است.

ابعاد ریموت ساگا SAGA L40A

سایز :230*95*110

تغذیه: دو عدد باطری در اندازه AA

این ریموت کنترل ها دارای استاندارد های CE و FCC می باشد و دارای IP65 و در برابر گرد و خاک و رطوبت مقاوم می باشد و بدنه ریموت های ساگا از نوع ABS می باشد.

رنج دمای کار ریموت های ساگا 30- الی 70 درجه سانتیگراد میباشد

ریموت های ساگا دارای نرم افزار قابل برنامه ریزی می باشد.

دارای ولتاژ 24-48-110-220-380 میباشد.این ریموتها برای جرثقیل های کابین دار و دارای اهرم کنترل در هشت حالت و پنج پله که تا پنج سرعت را در حالت های مختلف فرمان می دهد.

کریستال ریموت کنترل ساگا(SAGA)

ریموت کنترل های ساگا (saga ) دارای دو عدد کریستال نوع R و نوع T میباشد که بایستی کدهای این کریستال ها باهم هم خوانی داشته باشند.

این کریستال ها وظیفه تولید سیگنالهای الکتریکی دقیقی را دارند و با دقت بالایی تولید میشوند در ریموت های ساگا و با فرکانس 420 الی 430 مگاهرترز تولید می شوند و دقت این کریستال ها،یک دهم مگاهرتز می باشد

به عنوان مثال به نمونه عکس زیر نگاه بفرمایید.

 

یکی از این کریستال ها در فرستنده نصب میشود و دیگری در گیرنده نصب میشود نوع t برای فرستنده نصب میشود و نوع r برای گیرنده نصب میشود

در بعضی کارخانجات به دلیل بالا بودن  تعداد جرثقیل سقفی حتما موقع خرید دقت بفرمایین که کدهای کریستالهای ریموتها با کدهای کریستالهای ریموتهای دیگر هم خوانی نداشته باشند چون این امکان جرثقیل های دیگر باهم استارت شوند و این امر خیلی خطرناک هستند و خطرات جانی و مالی به همراه خواهد داشت.

کریستالها دارای دو پایه می باشد و جز ضروری ترین نوع قطعات در ریموت ها می باشد.

بعضی مواقع به دلیل ضربه دیدن فرستنده ها کریستال آن خارج می شود و پیغام بین فرستنده و گیرنده رد و بدل نمی شود.

کاور ریموت کنترل ساگا

کاور یا محاظ ریموت فرستنده ها وظیفه محافظت فرستنده  ها در برابر صدمات میکانیکی اعم از افتادن ریموت از ارتفاع وجلوگیری از رفتن گرد وخاک ودوده به داخل ریموت را دارد.

تامین و نگه داری جرثقیل های سقفی مهم ترین بحث در کار با جرثقیل می باشد درست کار نکردن جرثقیل خسارات غیرقابل جبرانی میتواند به تولید کننده محترم وارد سازد.

جرثقیل سقفی ها بدون وجود ریموت کنترل هیچ کاربردی ندارند بنابراین ریموت کنترل ها مهم ترین کاربرد را در کارخانجات ایفا می کنند.

فرستنده ریموتها بخاطر دارا بودن قطعات الکترونیکی و میکرو کنترل ها  دربرابر مواد شیمیایی و ضربات حساس و آسیب پذیر می باشند و باعث از کار افتادگی می شود لذا از شما کاربران خواهشمندیم از کاور استفاده بفرمایین تا عمر مفید این قطعات کاهش پیدا نکند و ظاهر زیبای خود را از دست ندهد